miercuri, 1 februarie 2012

Sapte motive de amareala a unor Zane, Pitici sau Pricolici



UNU
- Langa o piatra alba, ciuperca unde traiesc zanele piticii ori pricolicii, s-a uscat -

Au fost odata doi pitici. Unul Rosu si unul Verde.
Locuiau fiecare intr-o scorbura, si amandoi aveau papuci de casa. Cartea cu ilustratii, si la vremea aceea eu incapeam in casute.
Si a venit o ploaie mare, si a inghitit papucii unuia dintre pitici. Nici ploaia, nici zelul cu care a ajutat celalalt pitic si vietuitoarele padurii, nici ca povestioara s-a terminat cu bine, nu m-au atins asa ca disparitia acelor papucei rosii cu canac..
(Povestitorul a stabilit probabil, ca singurele obiecte din casa dupa care nu plange cu siguranta nimeni, sunt papucii.)

Dar eu ma intreb si acum...Cu ce inima a putut omul mare sa lase asemenea mici si delicate vietuitoare ale padurii, desculte prin lume?...

DOI
- In padure intra tropa-tropa Gica Fleasca resources, la mina gould babana -

Licurici-scaparici, puncte de aur topit, zburatacind in inserarile zmaltuite, si irizarile lor oglindindu-se in albastruri cerneala ale vacantelor, in oracaieli de broaste incilcite in propriile lor verzuri brotacel, si card de copii pe lunca, batand o minge rosie cu buline..(ruta ruta mamaruta)..

Mi-au ramas prafurile copilariei doar pe maini, ele sunt licuricii mainilor mele.

TREI
- S-au vazut de zor, la televizor -

Imaginea unei imense sali in care toti dorm un somn dresat, spectacol in reluare, si ei stiu cand sa aplaude si visand in somn.
Doar sfintii zugraviti in huma, ne vegheaza somnul inconstientei..

Sa fii responsabil pentru ceea ce imblanzesti..

PATRU
- Au desenat morcovi, a trecut iepurele prin poiana si a ros desenu'-

Nu mai sunt morcovii..Dar exista alte desene, piatra pe piatra, pana sus la cerul care incepe din capatul zbarnaitului unui carabus de mai..

Iepurele Alb al Lunii, cocotat pe-un colt, tine strans sfoara de matase.

CINCI
- Au vrut s-o vada pe julia roberts in rolul zanei clopotel cu peter pan si in rol de tata, da nu mai erau belete la cinemau -

Fiecare zana cu clopotel, se tine de maneca unui tata..
Am cumparat vanzandu-mi toate lucrusoarele pretioase, doua bilete la cinema, si nu mai am tata...

Tata sunt eu de-acum.

SASE
- Li s-au impus vize pentru a ajunge pe mont saint michel, la congresul zanelor, piticilor si spiridusilor -

Noaptea florilor de camp, naste din oua secrete..
sau: noaptea isi inchide secretele in oua ascunse printre flori de camp.
sau: noaptea rasar din oua, secretele florilor de camp.
sau: secretele noptii, sunt ouale florilor de camp..
sau: noaptea, florile de camp isi depun secretele in propriile oua..

SAPTE
- alte motive -

Cata vreme Eu sunt Piatra mea Alba, Zanutele, Piticii sau Pricolicii n-au voie sa se amareasca.

Niciun comentariu: