joi, 2 februarie 2012

Desenează visul ( sau copiii povestesc în timp ce pictează )

ianuarie
Image hosted by Photobucket.com

- Dacă aş avea o săniuţă să-mi poată meşteri apoi tata un motoraş la ea, după ce mă dau întâi puţin pe derdeluş împreună cu fratele meu, vom zbura cu săniuţa mea până la Lună să-i dăruim o căciulă şi ei ca să nu-i fie frig la urechi. Mama mea ştie să croşeteze nemaipomenit de frumos!

februarie
Image hosted by Photobucket.com

- Dacă aş putea, mi-ar place să am când voi fi mare, o căsuţă din turtă dulce, cu bomboane pe la geamuri şi acoperişul de ciocolată. Să mă satur de dulciuri împreună cu prietenii mei, care, altfel, ca şi mine acum, suntem obligaţi de părinţi să mâncăm întâi supa, apoi felul doi şi abia apoi felul trei, când suntem deja sătui şi cu burta plină!

martie
Image hosted by Photobucket.com

- Dacă voi ajunge mare, aş vrea să fiu frumoasă ca şi mama mea. Pentru asta ar trebui să am întâi o casă cu o gradină, pentru că mama mea cultivă flori şi mi-a povestit ea, numai florile ştiu secretele care te pot face să devii foarte frumoasă, pe lumea asta.

aprilie
Image hosted by Photobucket.com

- Eu am nevoie de ochelari. Imi place să pictez şi nu văd încă foarte departe fără ei. Când voi ajunge mare şi n-o să mai trebuiască să port ochelari, toate privirile mele de aproape, de acum şi pâna atunci, le voi aşeza într-o pictură cam ca aceasta.

mai
Image hosted by Photobucket.com

- Mie mi-ar place să locuiesc la ţară, acolo unde e întotdeauna vacanţă de vară, în gospodăria bunicilor mei, adică. Mi-ar place să fac din pamântul lor o grădină, pentru că bunicilor mei le-ar fi mult mai uşor să cultive flori decât să stea aplecaţi să sape şi smulgă buruienile din stratul de ceapă. Şi dacă va fi gradină vor fi cu siguranţă şi fluturi atunci, cum îi place bunicului meu. Ştiu sigur că iubeşte grozav fluturii, pentru că pâna şi pe mine mă strigă: “măăăăăăi fluturaş, pe unde zbori cu gândul acum”?!..

iunie
Image hosted by Photobucket.com

- Eu colecţionez, tot felul de lucruri. Va trebui să călătoresc mult prin lume şi va fi foarte greu, pentru că o meserie de colecţionar înseamnă să strâng tot ce simt pentru mine, şi-atunci pot fi şi lucruri rare, greu de găsit, sau care se găsesc doar într-un colţ anume al lumii... Deocamdată cel mai uşor este să colecţionez iubirea celor din jur…

iulie
Image hosted by Photobucket.com

- Va trebui să fac în viitor cumva, să pot scrie despre nuferi. Pentru asta am nevoie de o mulţime de cărţi ca să citesc despre peştişorii roşii din lacul cu nuferi. Ca să învăţ cum se înţeleg ei cu nuferii, dacă nu scot sunete, în ce fel de alfabet, când sunt noaptea singuri cu ei, legănaţi pe sub apă?…(îmi place mult, mult de tot, să ascult cum plouă de exemplu, şi să scriu apoi mici poezii, despre cum aud…)

august
Image hosted by Photobucket.com

- Dacă aş putea, aş zbura deasupra lumii, aşa cum visez noaptea uneori, pentru că am văzut la televizor cât de frumos se vede pamântul de sus. Şi-apoi de acolo nu mai e decât un pas până la soare, deci o să pot să mă şi conving că mama are întotdeauna dreptate, cum e, când îi spune, de exemplu, tatălui meu: “tu eşti Soarele…”

septembrie
Image hosted by Photobucket.com

- Visez să ajung inventator. Cum îmi place şi şahul, aş inventa pentru când ma odihnesc după treabă, nişte piese cu care să mă şi sfătuiesc în timp ce joc, cu care să mă şi bucur şi piesele scoase pe tuşă să-mi mai facă şi galerie! Îmi trebuiesc deci foaaarte multe componente mecanice şi electronice ca să-i fac să priceapă atâtea lucruri, pentru că deja nu-mi mai ajung doar cele pe care le-am strâns desfacând robotul de bucătărie al mamei. După cum m-a muştruluit şi bodogănit mama, ştiu acum sigur că meseria asta va fi foarte costisitoare…

octombrie
Image hosted by Photobucket.com

- Vreau să-mi deschid o expoziţie de pictură, pentru că îmi place foarte mult să pictez. Dacă aş putea picta cât mi-ar place mie, cu premiile câştigate aş putea să-mi cumpăr apoi un bilet de avion, să ajung în America de sud, unde am auzit de la tata că până şi papagalii adoră să bea un fel de răcoritoare cu suc de roşii…Este extrem de uimitor pentru mine cum poate arăta un astfel de papagal?!

noiembrie
Image hosted by Photobucket.com

- Ar trebui neapărat să-mi cumpăr un calculator personal. Mi-ar place pentru că astfel, bătând simplu din clape ca şi cum ai pocni din degete adică, mi-ar încăpea în cameră toată lumea, toate obiceiurile pământului, toate vieţuitoarele, toate apele, aerul şi cerul!

decembrie
Image hosted by Photobucket.com

- Visez să pot cumpăra tot atâtea daruri cât au primit toţi copiii lumii, să le dăruiesc apoi şi eu măcar o singură dată, în ajun, lui Moş Crăciun, să se laude şi el pe la toţi îngerii că are şi el atâţia prieteni, cât toate stelele de pe cer…


* picturile aparţin copiilor intre 10-13 ani - Şcoala cu clasele I-VIII "Dacia" - Oradea

Niciun comentariu: