miercuri, 1 februarie 2012

Un program de viaţă ( băieţelului meu preferat )



Marcus.
Săptămâna asta ne-am facut planuri mari noi doi.
Să mergem la ştrand adică, şi dacă eu sunt de acord să împrumut colacul, el îmi dă mie ochelarii de văzut sub apă. Bun.
Necazul a fost însă ca ieri s-a obrăznicit cu mama Cona. A fitilit-o, şi părinţii l-au pedepsit tăindu-l de la ce i-a fost lui mai drag: l-au tăiat de pe lista cu ştrandul.
Eu lipsă, sfatuitorul Gimmini adică, deci a trebuit ca el să se descurce singur cu aranjamentele. Şi uite ce-a ieşit:

CEVA s-a întâmplat între el şi Cona, de vreme ce azi de dimineaţă avea în rucsac pe lângă muţunaşii de pluş puşi la secret, pe lângă pijama şi periuţa de dinţi, şi cărticica lui preferată de poveşti cu poze, ŞI ochelarii de apă şi slipul.(întotdeauna el are un rucsac în spate când e cărat dintr-un loc în altul de părinţi şi cadorisit pe semnătură la bunici sau matuşa preferată).
Deci Dorin lasă pe Cona la servici la spitalul ei, şi mai departe pe drum cu Marcus să-l predea la mama. Şi se recapitulează problema zilei: pedeapsa.
Păi nu mai e pedeapsă, de vreme ce Cona i-a dat ochelarii. I-a cerut iertare, şi Cona
i-a dat ochelarii! Deci poate merge la strand cu Dănuţa!
-Vedem, sunăm pe Cona să dea socoteală şi lămurire dacă i-ai cerut iertare, spune din bardă tata Dorin. Şi dacă nu e cumva aşa, urmează pedeapsa doi, să ştii. Nici un ştrand, o saptămână!
Complicatură. Marcus soptit:
- Auzi, Dorine, (!?) stai te rog în banca ta. Eu am cerut iertare, dar uite, nu mai ţin minte, asta a fost ieri, sau am visat azi noapte că mi-am cerut iertare?!
Şi auzi Dorine...
EU MI-AM FĂCUT UN PROGRAM DE VIAŢĂ. Nu mă mai pot abate.
- Ce program de viaţă ai tu, măh?, îl cercetează Dorin in timp ce Tico bîrrrr bîrrrrr, pe drum spre bunica mamă.
-Pai uite programul meu de viaţă:
"strand strand strand strand strand
Finiş Finiş Finiş Finiş Finiş
(cu mama mea, la sat )
mare mare mare mare mare ( cu mama Conei, bunica doi adică, e planificat!)
şcoală şcoală şcoală şcoală şcoală
servici servici servici servici servici
iubit iubit iubit iubit iubit
pensie pensie pensie pensie pensie
moarte moarte moarte moarte moarte
CER CER CER CER CER CER CER CER

si GATA!"

…vezi Dorine? nu nu mai am cum să nu merg cu Dănuţa, la ştrand...


Încerc să adaug cuvinte şi nu-mi iese..
E destul că-ţi pot trimite şi ţie cel mai bine întocmit program de viaţă de pe lumea asta.

Niciun comentariu: